Samling 2/26 i Digitale Toppledere 08.06.2026
Vertskap: KS - Kommunesektorens organisasjon
Tid: 8. juni kl. 16:00 – 18:30. Faglig program starter kl. 16.30
Sted: KS Konferansesenter, Haakon VII's gt. 9,Oslo
Tema: Alle ønsker seg et velfungerende marked, men hva innebærer det?
“Et styrket samspill mellom kommuner/fylkeskommuner og leverandører vil kunne gagne alle parter” Det står å lese i den rykende ferske rapporten “Leverandørmarkedet for digitale løsninger til kommunal sektor” av Oslo Economics og Capto på bestilling fra KS.
Hva betyr det i praksis? Er roller, mandat og ansvar nå “klokkeklart”?
Program for dagen
16.00: Dørene åpnes, litt mat og drikke
16.30: Velkommen v/ Lise Arvesen, NORSTELLA og Terje Wistner, KS
16.40: Rapporten fortalt på 7 minutter v/ Gjermund Lanested fra Capto
16.50: "Slik gjør vi det i Estland" v/ Piia Mathisen, Estlands Ambassadør
17.00: Kjør debatt!
Lise Arvesen leder panelsamtalen med:
KS Digital v/Sidsel Nordhagen, KS v/ Terje Wistner, Tieto v/ Gry Elisabeth Arnesen m.fl
17.30: Gruppesamtaler
17.50: Tilbakemeldinger fra gruppene – konkrete forslag på kort og lang sikt?
18.30: Oppsummering – Takk for i dag!
Vi sees 16. september hos DFØ
Kort oppsummering av dagen kommer her.
Dagens presentasjon(er) kommer her.
.png)